Despre

Home » Despre

SPRIJINIM TINERETUL PRIN EDUCAȚIE

Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) s-a înființat în anul 2010, cu scopul de a scopul de a spori calitatea învăţământului românesc prin asumarea şi aplicarea unor principii educaţionale moderne si inovative destinate elevilor, studenților, tinerilor și adulților. Treptat, OpEN a început să activeze în domeniul TINERETULUI, aplicând educația non-formală în activitățile pentru tineret (YOUTH WORK).

Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) își propune să fie unul dintre motoarele transformării în domeniul tineretului, contribuind la crearea unui ecosistem în care educația nouă – definită prin inovație, incluziune și colaborare – devine fundamentul dezvoltării personale, profesionale și sociale. OpEN visează la o societate în care fiecare tânăr, personal de tineret și organizație beneficiază de acces egal la resurse, oportunități și sprijin, într-un mediu care promovează respectul pentru diversitate, responsabilitatea socială și excelența.
Prin educația nouă, OpEN imaginează un viitor în care indivizii și comunitățile sunt mai bine pregătite să facă față provocărilor globale, să valorifice creativitatea și să construiască relații bazate pe solidaritate și încredere. Viziunea OpEN este aceea a unei societăți incluzive și sustenabile, în care fiecare generație contribuie activ la bunăstarea comună, inspirată de valorile dreptății, inovării și participării.
Misiunea Organizației pentru Educația Nouă (OpEN) este de a facilita accesul tinerilor, personalului de tineret și organizațiilor de tineret la resurse valoroase și relevante, care să sprijine dezvoltarea personală, profesională și socială, precum și consolidarea ecosistemului de tineret. Prin promovarea unei educații noi – adaptate, accesibile și bazate pe învățare nonformală – OpEN contribuie la crearea unui mediu care încurajează incluziunea, colaborarea și creativitatea.
OpEN își propune să susțină reflecția critică asupra politicilor și practicilor de tineret, să inspire inițiative pentru cetățenie activă și să sprijine construirea de rețele între tineri și profesioniști. Printr-o activitate dedicată și realistă, organizația contribuie la dezvoltarea unor comunități mai bine pregătite să răspundă provocărilor contemporane, oferind un sprijin concret celor care lucrează pentru și cu tinerii.
Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) are ca scop sprijinirea dezvoltării personale, profesionale și sociale a tinerilor, precum și a personalului de tineret, prin promovarea educației nonformale, a învățării experiențiale și a implicării active în comunitate. OpEN își propune să sprijine dezvoltarea ecosistemului de tineret și să creeze un cadru favorabil dezvoltării competențelor, creativității și colaborării, adresând nevoile diverse ale tinerilor și ale profesioniștilor din domeniul tineretului.
Prin programele și inițiativele sale, organizația promovează cetățenia activă, drepturile omului, incluziunea socială, protecția mediului și educația culturală, contribuind la integrarea tinerilor în viața socială, economică și culturală a comunităților lor. De asemenea, OpEN sprijină personalul de tineret prin furnizarea de resurse valoroase de învățare, care pun în lumină perspective istorice, teoretice și practice, susținând astfel excelența și inovația în sectorul tineretului.
Organizația valorifică utilizarea tehnologiilor moderne, dialogul intercultural și voluntariatul ca instrumente de transformare și dezvoltare, facilitând accesul la oportunități educaționale, participative și colaborative. În acest fel, OpEN contribuie la construirea unei societăți mai incluzive, sustenabile și pregătite să răspundă provocărilor contemporane, atât la nivel local, cât și european.

Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) își propune să sprijine dezvoltarea personală, profesională și socială a tinerilor și a lucrătorilor de tineret, prin promovarea educației nonformale, a implicării active și a colaborării interculturale. Obiectivul său general este de a dezvolta ecosistemul de tineret și de crea un mediu favorabil învățării, inovării și incluziunii, în care tinerii să-și valorifice potențialul, iar personalul din sectorul de tineret să dispună de resurse și instrumente relevante pentru a îmbunătăți calitatea activităților educaționale.
Prin inițiativele sale, OpEN contribuie la promovarea cetățeniei active, a sustenabilității și a drepturilor omului, oferind oportunități care consolidează rolul tinerilor în comunități locale și internaționale. În același timp, organizația susține reflecția critică asupra istoriei, practicilor și politicilor de tineret, facilitând dezvoltarea de abordări educaționale inovatoare și eficiente. Astfel, OpEN se poziționează ca un catalizator al schimbării pozitive, răspunzând provocărilor contemporane și pregătind tinerii pentru un viitor sustenabil și incluziv.
Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) își concentrează activitatea pe o serie de obiective specifice care reflectă diversitatea și complexitatea domeniului de tineret, combinând elementele de sprijin pentru dezvoltarea tinerilor cu cele dedicate lucrătorilor de tineret și organizațiilor care activează în acest sector.
1. Susținerea lucrătorilor de tineret și a personalului educațional
- Diseminarea cunoștințelor esențiale despre istoria și practicile din sectorul de tineret, prin publicarea de rezumate și resurse care să ofere o înțelegere mai profundă a domeniului.
- Sprijinirea învățării continue pentru personalul de tineret, prin furnizarea de resurse concise și bine structurate pentru dezvoltarea competențelor profesionale.
- Promovarea reflecției critice asupra politicilor și intervențiilor din domeniul tineretului, contribuind la îmbunătățirea calității și impactului programelor educaționale.
2. Consolidarea dialogului și a colaborării
- Crearea de platforme și arhive de resurse accesibile, care să sprijine lucrătorii de tineret și organizațiile în implementarea de inițiative inovatoare.
- Promovarea dialogului intercultural și a colaborării între tineri și profesioniști din diverse medii, pentru a sprijini înțelegerea reciprocă și cooperarea la nivel european.
3. Sprijinirea tinerilor și a organizațiilor de tineret
- Promovarea cetățeniei active și a implicării comunitare prin educație și activități participative care să sprijine dezvoltarea comunităților și crearea unor schimbări pozitive.
- Dezvoltarea capacității organizațiilor de tineret și studențești, prin instruire în management organizațional, leadership și planificare strategică, pentru a crește eficiența și impactul acestora.
- Crearea de rețele și comunități colaborative, promovând schimbul de bune practici și consolidarea parteneriatelor între tineri, organizații și instituții, la nivel local, național și internațional.
- Încurajarea voluntariatului ca instrument de dezvoltare personală și comunitară, susținând implicarea tinerilor în proiecte educaționale și sociale care generează schimbări durabile.
4. Dezvoltarea profesională și educațională a tinerilor
- Dezvoltarea competențelor profesionale și antreprenoriale, inclusiv în domenii precum comunicarea, leadership-ul, educația financiară și inovarea socială, pentru a susține integrarea pe piața muncii.
- Promovarea utilizării tehnologiilor moderne, prin integrarea acestora în activitățile educaționale și crearea de platforme de e-learning care să sprijine învățarea pe tot parcursul vieții.
- Crearea unui mediu educațional favorabil învățării continue, care să sprijine adaptarea tinerilor la schimbările sociale și economice din prezent și viitor.
5. Educația ecologică și sustenabilitatea
- Consolidarea educației ecologice și a responsabilității față de mediu, prin activități participative care promovează reciclarea creativă și comportamente sustenabile.
- Dezvoltarea competențelor pentru antreprenoriatul verde și social, încurajând tinerii să creeze soluții inovatoare pentru provocările comunitare.
6. Promovarea creativității, culturii și incluziunii sociale
- Valorificarea patrimoniului cultural și intercultural, prin activități care susțin implicarea tinerilor în viața culturală și recunoașterea diversității culturale europene.
- Îmbunătățirea accesului la cultură și educație artistică, prin organizarea de ateliere, expoziții și evenimente interactive care stimulează creativitatea și incluziunea socială.
- Facilitarea integrării refugiaților și a grupurilor vulnerabile, prin promovarea solidarității, combaterea stereotipurilor și oferirea de oportunități de implicare comunitară.

SCOP:
Programul „RESURSE PENTRU EDUCAȚIE” al Organizației pentru Educația Nouă (OpEN) urmărește să sprijine dezvoltarea profesională a lucrătorilor de tineret, consilierilor și a altor categorii de personal implicate în sectorul de tineret, prin oferirea unor materiale valoroase de învățare și reflecție. Prin publicarea periodică a rezumatelor articolelor din colecția „Istoria Activităților pentru Tineret în Europa”, publicată de Parteneriatul pentru Tineret dintre Consiliul Europei și Comisia Europeană, programul contribuie la diseminarea unor perspective istorice, teoretice și practice asupra dezvoltării sectorului de tineret, promovând în același timp excelența și inovația în acest domeniu.

OBIECTIV GENERAL:
Obiectivul general al programului este de a facilita accesul personalului de tineret la informații și resurse relevante, pentru a le sprijini în îmbunătățirea calității activităților destinate tinerilor. Programul își propune să promoveze reflecția asupra istoriei și practicilor din domeniul de tineret, oferind în același timp instrumente și inspirație pentru dezvoltarea de noi metode și abordări educaționale.

OBIECTIVE SPECIFICE:
1. Diseminarea cunoștințelor esențiale despre istoria activităților pentru tineret în Europa: Prin rezumatele articolelor publicate, programul pune la dispoziție informații relevante din cele șapte volume ale colecției Parteneriatului pentru Tineret. Aceste materiale oferă o înțelegere profundă a evoluției conceptelor, politicilor și practicilor în domeniul tineretului.
2. Sprijinirea procesului de învățare continuă pentru personalul de tineret: Programul oferă resurse concise și bine structurate, care pot fi utilizate pentru dezvoltarea competențelor profesionale și pentru îmbunătățirea metodelor de lucru cu tinerii.
3. Promovarea reflecției critice asupra politicilor și practicilor de tineret: Rezumatele articolelor stimulează dezbaterea și analiza asupra direcțiilor și tendințelor din sectorul tineretului, contribuind la creșterea calității intervențiilor educaționale și a programelor destinate tinerilor.
4. Încurajarea colaborării între personalul de tineret: Prin oferirea unor puncte de plecare comune, programul facilitează schimbul de idei și bune practici între profesioniștii din sectorul de tineret, contribuind la consolidarea rețelelor de colaborare la nivel local, național și european.
5. Crearea unei baze de resurse accesibile pentru dezvoltarea sectorului de tineret: Publicarea rezumatelor tuturor articolelor din colecția „Istoria Activităților pentru Tineret în Europa” are ca scop dezvoltarea unei arhive utile și accesibile pentru toți cei implicați în educația și sprijinirea tinerilor.
6. Valorificarea contribuției Parteneriatului pentru Tineret: Prin promovarea articolelor din colecția publicată de Parteneriatul pentru Tineret, programul recunoaște și sprijină eforturile acestei instituții în dezvoltarea politicilor și activităților dedicate tineretului.
7. Susținerea unor perspective istorice și culturale diverse asupra tineretului: Rezumatele reflectă diversitatea experiențelor și contextelor din Europa, oferind personalului de tineret o înțelegere mai cuprinzătoare asupra provocărilor și soluțiilor identificate de-a lungul timpului.

REZULTATE:
Programul „RESURSE PENTRU EDUCAȚIE” inițiat de Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) își propune să ofere o imagine clară și detaliată asupra evoluției activităților pentru tineret în Europa. Prin publicarea periodică a unor rezumate din articolele colecției "Istoria Activităților pentru Tineret în Europa", OpEN dorește să ofere personalului de tineret o resursă valoroasă, sprijinindu-i în activitatea lor.
Rezumatele publicate până acum explorează o varietate de teme, de la istoria activităților pentru tineret în diverse țări europene, precum Flandra, Germania, Polonia, Finlanda și multe altele, până la analiza politicilor de tineret la nivel european și național. Se acordă o atenție deosebită impactului programelor europene, precum Erasmus+, asupra tinerilor și a societății în ansamblu.
O temă importantă o constituie provocările cu care se confruntă tinerii în prezent, precum șomajul, abandonul școlar și dificultățile de integrare socială. Rezumatele evidențiază schimbarea de paradigmă în politicile de tineret, trecând de la o concentrare exclusivă pe cetățenia activă la o abordare mai holistică, care vizează și integrarea socio-profesională a tinerilor.
Se subliniază constant rolul crucial al activităților pentru tineret în dezvoltarea competențelor, promovarea incluziunii sociale și facilitarea tranziției de la școală la piața muncii. Totodată, se examinează procesul de profesionalizare a activităților pentru tineret, cu accent pe dezvoltarea competențelor personalului de tineret și pe necesitatea unei formări adecvate. Nu este ocolită nici criza de identitate cu care se confruntă acest domeniu, o criză generată de diversitatea și complexitatea activităților, precum și de lipsa unei definiții unitare.
Rezumatele oferă și o perspectivă istorică, analizând evenimente precum industrializarea, cele două războaie mondiale, Războiul Rece și schimbările sociale din anii '60-'70. Se operează cu o serie de concepte cheie, precum cetățenia activă, integrarea socio-profesională, educația non-formală, emanciparea, paradoxul accesibilității și Lebenswelt (lumea vieții).
Sunt menționate diverse organizații și mișcări de tineret, de la organizații europene precum Erasmus, Socrates și Consiliul Europei, la organizații naționale și mișcări locale, precum Mișcarea Studențească Catolică Flamandă, Wandervogel din Germania sau Solidaritatea Studențească din Polonia.

În concluzie, programul „RESURSE PENTRU EDUCAȚIE” al OpEN se dovedește a fi o inițiativă care contribuie la o mai bună înțelegere a istoriei, provocărilor și oportunităților din domeniul activităților pentru tineret. Prin publicarea rezumatelor din colecția Parteneriatului pentru Tineret dintre Consiliul Europei și Comisia Europeană, OpEN facilitează accesul la informații esențiale pentru personalul de tineret din România, sprijinind dezvoltarea profesională a acestora și contribuind la îmbunătățirea calității activităților dedicate tinerilor.
SCOP: 
Sprijinirea dezvoltării personale, profesionale și sociale a tinerilor printr-o abordare integrată a educației nonformale, învățării experiențiale și implicării active în comunitate. Programul urmărește să promoveze participarea tinerilor în viața culturală, socială și economică, să încurajeze creativitatea, să susțină dezvoltarea competențelor tehnice, sociale și antreprenoriale și să stimuleze spiritul civic și de colaborare.
Programul „Educație Aplicată” își propune să răspundă nevoilor diverse ale tinerilor prin proiecte care abordează domenii precum cetățenia activă, drepturile omului, protecția mediului, educația culturală, dezvoltarea competențelor pentru piața muncii, inovarea socială și industriile creative. Totodată, programul promovează utilizarea tehnologiilor moderne, dialogul intercultural, incluziunea socială și voluntariatul, oferind tinerilor oportunități de a-și valorifica potențialul și de a contribui la dezvoltarea comunităților lor.
Susținut prin cofinanțări din partea unor instituții precum Erasmus+, Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Județeană pentru Tineret Timiș și Ministerul Tineretului, programul se distinge prin diversitatea activităților și a metodologiilor utilizate. De la organizarea de conferințe internaționale și ateliere creative, până la crearea de platforme digitale și spații de învățare colaborativă, Programul „Educație Aplicată” oferă un cadru de dezvoltare accesibil, inovator și orientat către rezultate de impact, adresând provocările contemporane ale tinerilor.

OBIECTIV GENERAL:
Programul „Educație Aplicată” derulat de Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) are ca scop sprijinirea tinerilor în dezvoltarea personală, profesională și socială, printr-o varietate de inițiative educaționale nonformale, activități participative și colaborări interculturale. Programul contribuie la crearea unui mediu favorabil inovării, cetățeniei active, sustenabilității și incluziunii sociale, consolidând rolul tinerilor în comunități locale și internaționale.

OBIECTIVE SPECIFICE:
1. Implicare civică, dezvoltare comunitară și consolidarea organizațiilor de tineret
a) Promovarea cetățeniei active și a implicării comunitare: Instruirea tinerilor pentru a identifica nevoile comunităților lor, a planifica și implementa proiecte care să sprijine dezvoltarea locală și a genera schimbări pozitive.
b) Sprijinirea dezvoltării capacității organizațiilor de tineret și studențești: Facilitarea instruirii în management organizațional și planificare strategică, pentru a crește eficiența și impactul organizațiilor de tineret.
c) Promovarea educației pentru drepturile omului și democrație: Creșterea conștientizării tinerilor privind valorile drepturilor fundamentale, promovarea dialogului și combaterea discursului instigator la ură.
d) Crearea de rețele și comunități colaborative: Facilitarea schimbului de bune practici și consolidarea parteneriatelor între organizații și tineri la nivel local, național și internațional.
e) Promovarea voluntariatului ca instrument pentru dezvoltare personală și comunitară: Încurajarea implicării tinerilor în proiecte de voluntariat, bazate pe educația prin experiență, care să contribuie la dezvoltarea comunităților.
2. Dezvoltarea profesională și angajabilitatea
a) Dezvoltarea competențelor profesionale și antreprenoriale: Îmbunătățirea competențelor esențiale pentru piața muncii, precum comunicarea, leadership-ul, educația financiară și gândirea strategică, susținând inițiativele antreprenoriale și inovative.
b) Promovarea utilizării tehnologiilor moderne: Dezvoltarea competențelor digitale și creative ale tinerilor, prin integrarea tehnologiilor în activitățile educaționale și prin crearea de platforme de e-learning.
c) Crearea unui mediu favorabil învățării pe tot parcursul vieții: Susținerea accesului tinerilor la oportunități educaționale inovative și dezvoltarea continuă a competențelor pentru adaptarea la schimbările sociale și economice.
3. Educația ecologică și dezvoltarea durabilă
a) Consolidarea educației ecologice și a dezvoltării sustenabile: Promovarea reciclării creative, a protecției mediului și a comportamentelor responsabile, prin activități educative și participative.
b) Dezvoltarea competențelor pentru antreprenoriatul social și verde: Instruirea tinerilor în crearea de soluții sustenabile pentru problemele comunitare și promovarea inovației ecologice.
4. Creativitatea, cultura și incluziunea socială
a) Valorizarea patrimoniului cultural și intercultural: Implicarea tinerilor în activități care să promoveze moștenirea culturală locală și europeană, stimulând participarea acestora la viața culturală.
b) Îmbunătățirea accesului la cultură și educație artistică: Dezvoltarea competențelor artistice ale tinerilor prin ateliere, expoziții și evenimente interactive care să promoveze creativitatea și incluziunea.
c) Stimularea creativității și a inovației: Crearea de spații educaționale interdisciplinare care să încurajeze gândirea inovativă și colaborarea între tineri din diverse medii.
d) Facilitarea integrării refugiaților și a grupurilor vulnerabile: Promovarea solidarității și incluziunii sociale prin activități care să combată stereotipurile și să sprijine integrarea în comunități.
5. Abilități de comunicare și leadership
a) Dezvoltarea abilităților de comunicare și leadership: Creșterea competențelor de vorbit în public, argumentare logică, lucrul în echipă și gândirea critică, utilizând metode de educație nonformală.
b) Promovarea dialogului intercultural: Crearea unor spații sigure în care tinerii din diverse culturi să poată colabora, schimbând idei și bune practici pentru o mai bună înțelegere reciprocă.

REZULTATE:
Programul „Educație Aplicată” derulat de Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) a generat un impact semnificativ asupra comunității tinerilor prin implementarea a 39 de proiecte inovatoare (dintre care, 23 au fost coordonate de OpEN), orientate către educația nonformală, implicarea civică, dezvoltarea personală și profesională, precum și promovarea creativității și culturii.
Rezultatele programului reflectă diversitatea și complexitatea activităților desfășurate. Peste 2.300 de participanți au beneficiat de oportunități educaționale și de dezvoltare, participând la peste 145 de ateliere și sesiuni de formare și la mai mult de 230 de sesiuni de cursuri artistice repetitive, care au sprijinit cultivarea creativității și exprimarea artistică.
Dimensiunea internațională a programului a fost asigurată prin organizarea a 13 mobilități internaționale și 4 vizite de studiu, care au facilitat schimburile interculturale și colaborările transnaționale. La nivel național și internațional, OpEN a găzduit 4 conferințe cu peste 20 de speakeri, abordând teme relevante pentru tineri și comunitățile lor.
În domeniul educației culturale și creative, programul a inclus 9 expoziții, treasure hunt-uri culturale și alte evenimente care au promovat patrimoniul cultural și spiritul inovator al participanților. Rezultatele tinerilor includ peste 100 de lucrări vizuale (tablouri, fotografii) și 20 de articole publicate în 7 reviste și ziare realizate de tineri, demonstrând talentul și angajamentul lor.
De asemenea, programul a dezvoltat 7 platforme și rețele, consolidând colaborarea și diseminarea rezultatelor, și a produs 3 manuale, studii de caz și baze de date, resurse valoroase pentru viitoare inițiative. Nu în ultimul rând, participanții au fost implicați activ în realizarea a 90 de proiecte și activități proprii, contribuind direct la dezvoltarea comunităților lor.

AFILIERI & PARTENERIATE

OpEN a devenit membru al Fundației Județene pentru Tineret Timiș (FITT) în anul 2012. De atunci până în prezent, OpEN a avut delegați în următoarele structuri de conducere:
- Adunarea Generală (2012 - prezent)
- Biroul Permanent - VICEPREȘEDINTELE FITT (2013-2016): Mihai-Adrian VILCEA
- Biroul Permanent - PREȘEDINTELE FITT (2017-2022): Mihai-Adrian VILCEA
- Consiliul de Conducere - MEMBRU (2023-2026): Vlad Dan CHERECHEȘ

De când a devenit membru până în prezent, OpEN a sprijinit dezvoltarea FITT prin:

A. CONSOLIDAREA SINERGIILOR DINTRE MEMBRI: În 23 de proiecte, OpEN a colaborat atât cu FITT, cât și cu următoarele organizații care, la acea vreme erau membre ale Adunării Generale a FITT: 1) AIESEC Timișoara; 2) ARDOR Banat – Asociația Română pentru Dezbateri, Oratorie și Retorică, Filiala Banat; 3) Asociația AT4T; 4) Asociația Natura din România; 5) CSDT - Centrul pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului; 6) IRDT - Institutul Român pentru Dezvoltarea Tinerilor; 7) Iubesc Timișoara; 8) Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare Timișoara - Liga AC; 9) Liga Studenților din Facultatea de Electronică și Telecomunicații - Liga ETc; 10) Noi Re-creăm; 11) Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara - OSUT.

B. CREȘTEREA NUMĂRULUI DE BENEFICIARI CARE AU PARTICIPAT LA ACTIVITĂȚI ÎN CASA TINERETULUI DIN TIMIȘOARA: Următoarele proiectele în care OpEN a avut rol de coordonator sau partener s-au desfășurat în Casa Tineretului din Timișoara:
1. Contributions F(Or)Our Community
2. International Human Rights Conference Timisoara
3. ReCREATIV 2017
4. Tineri pentru Tineri
5. Say NO to HATE SPEECH
6. Investește în Tine(ri)
7. Economy for You(th)
8. Liber la Vorbit
9. Turn CREATIVITY into BUSINESS
10. Clubul de dans UrbanArtStudio
11. OpEN Hub
12. Vlog U
13. ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT – Training Courses
14. OpEN Kids
15. Tânăra Timișoara Culturală

C. DEZVOLTAREA CASEI TINERETULUI DIN TIMIȘOARA: Fie că prin renovarea de săli, înființarea "Clubului Tinerilor Artiști FITT", amenajarea de expoziții multianuale de lucrări și fotografii realizate de participanții la atelierele noastre sau prin realizarea unei murale de dimensiuni mari în holul de la etajul 2, OpEN a contribuit la transformarea Casei Tineretului într-un spațiu și mai prietenos cu tinerii.

D. SPRIJINIREA DEZVOLTĂRII PERSONALULUI DE TINERET: Prin Programul „RESURSE PENTRU EDUCAȚIE”, OpEN sprijină dezvoltarea profesională a lucrătorilor de tineret, consilierilor și a altor categorii de personal din ecosistemul FITT.
OpEN a fost membru fondator al Asociației “TIMIȘOARA CAPITALĂ CULTURALĂ EUROPEANĂ” (denumire actuală - Asociația “TIMIȘOARA 2023 - CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII”) - asociație înființată în anul 2011. Scopul inițial al acesteia l-a reprezentat pregătirea dosarului de candidatură a municipiului Timișoara pentru obținerea titlului de Capitală Europeană a Culturii, și diligențele necesare atingerii acestui obiectiv. Astfel, asociația a urmărit pregătirea Programului, planificarea evenimentelor, asigurarea coordonării și punerii în practică a măsurilor necesare pentru derularea acestora, precum și strângerea de fonduri necesare organizării, promovării și realizării Programului; ulterior, scopul asociației fiind sprijinirea și dezvoltarea de proiecte culturale în folosul comunității, în ideea sustenabilității Programului.

Dintre proiectele în care OpEN a avut rol de coordonator sau partener și care au urmărit sprijinirea CULTURII, enumerăm:
- ReCREATIV 2017
- Design@2017
- OpEN YOUTH VIEW – Timișoara Văzută Prin Ochii Tinerilor
- Design@2016
- Youth Cultural Entrepreneurs Lab
- Cursa Culturală
- Turn CREATIVITY Into BUSINESS
- Clubul de Dans UrbanArtStudio
- ExperimenTM – Experimentează Timișoara!
- Vlog U
- Tânăra Timișoara Culturală
- Învață Muzica Online!
Majoritatea proiectelor s-au derulat într-o etapă poate la fel de provocatoare ca cea de după câștigarea Titlului de Capitală Europeană a Culturii de către municipiul Timișoara - etapa de pregătire și susținere a candidaturii, când resursele erau mai reduse și contribuitorii mai puțini.

Nu în ultimul rând, OpEN a fost indicată în Strategia culturală a municipiului Timișoara 2014-2024 printre organizațiile care "realizează proiecte şi evenimente valoroase" (p.116)
În cadrul celor 39 de proiecte derulate sau la care a participat ca partener, Organizația pentru Educația Nouă (OpEN) a colaborat cu 65 de structuri din 21 de țări, demonstrând o rețea internațională diversă și extinsă. România se remarcă drept principalul partener, cu 22 de structuri implicate, reflectând o rețea locală puternică și o orientare strategică către dezvoltarea colaborărilor regionale. Alte țări cu parteneriate semnificative includ Italia (6 structuri), Croația, Spania și Turcia (câte 4 structuri fiecare), precum și Bulgaria, Grecia și Slovenia (câte 3 structuri fiecare).
Diversitatea geografică a cooperărilor include țări membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Germania și Spania, dar și state din afara UE, din Balcani și Caucaz, cum ar fi Georgia, Armenia, Ucraina și Kosovo. Balcanii reprezintă o zonă de interes strategic pentru OpEN, fiind bine reprezentate țări precum Serbia, Macedonia de Nord, Kosovo, Croația și Slovenia. În același timp, parteneriatele cu țări din estul Europei și Caucaz sugerează un interes pentru regiunile mai puțin dezvoltate, dar cu un potențial ridicat pentru inițiative inovatoare. Această abordare subliniază angajamentul OpEN de a sprijini dezvoltarea educației și cooperării internaționale în contexte diverse și dinamice.

I. ARMENIA: 1) Serund Pan-Armenian Youth Center
II. BULGARIA: 2) Association of Doctoral Candidates in Bulgaria; 2) Institute for Creative Civil Strategies - ICCS; 3) Mejdunaroden Alianz za Razvitie Sdruzhenie  
III. CROAȚIA: 4) Civilna, Edukativna i Transparentna Platforma; 5) Eko Centar Latinovac; 6) IVA RADOSEVIC; 7) Udruga za kreativni i održivi razvoj KOR  
IV. CEHIA: 8) Evropske Centrum Mladeze Breclav - European Youth Centre Breclav z.s.
V. ESTONIA: 9) Seiklejate Vennaskond  
VI. GEORGIA: 10) Active Youth Union  
VII. GERMANIA: 11) European Ways e.V.
VIII. GRECIA: 12) Open Youth Corner - Anoikti Gonia Neon; 13) Responsible Citizens; 14) Green Spirit  
IX. ITALIA: 15) Associazione Artistica Culturale „A Rocca”; 16) Associazione Koinè; 17) Bond of Union Società Cooperativa Sociale; 18) Comitato d'Intesa tra le associazioni volontaristiche della Provincia di Belluno; 19) Comune di Torino; 20) Forum Regionale dei Giovani dell'Umbria  
X. KOSOVO: 21) Center for Education and Training Prizren  
XI. LETONIA: 22) Zemgales nevalstisko organizaciju atbalsta centrs  
XII. MACEDONIA DE NORD: 23) Zdruzenie za kreativno i kvalitetno opstestvo Prodzekt Inishiativ Suport - Inkubator; 24) Zdruzhenie na gragjani SMART AP - Laboratorija za socijalni inovacii Skopje  
XIII. PORTUGALIA: 25) Experimentáculo Associação Cultural; 26) ProAtlântico - Associação Juvenil  
XIV. ROMÂNIA: 27) AIESEC Timișoara; 28) ARDOR Banat – Asociația Română pentru Dezbateri, Oratorie și Retorică, Filiala Banat; 29) Asociația AT4T; 30) Asociația Natura din România; 31) CSDT - Centrul pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului; 32) Fundația Județeană pentru Tineret Timiș - FITT; 33) Intuitive Methods and Techniques for Youth Development - iMAT YD; 34) Interact Club Timișoara RIPENSIS; 35) IRDT - Institutul Român pentru Dezvoltarea Tinerilor; 36) Issues Without Borders - IWB; 37) Iubesc Timișoara; 38) Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare Timișoara - Liga AC; 39) Liga Studenților din Facultatea de Electronică și Telecomunicații - Liga ETc; 40) Noi Re-creăm; 41) Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara - OSUT; 42) Party Armada; 43) Rotaract Club Timișoara; 44) SC Grozaworld SRL-D; 45) UN Youth Romania Timișoara Branch; 46) Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Arte și Design - Departamentul de Design și Arte Aplicate; 47) Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor - FEAA Timișoara
48) Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Departamentul de Științe ale Educației  
49) Urban Art Studio Timișoara  
XV. SERBIA: 50) Centralnoevropska sluzba za prekogranicne inicijative na Balkanu  
XVI. SLOVACIA: 51) A.D.E.L. - Association for Development, Education and Labour; 52) Neformálna skupina  
XVII. SLOVENIA: 53) Kulturno izobrazevalno drustvo PiNA; 54) MLADINSKI CENTER BIT; 55) RIS Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan  
XVIII. SPANIA: 56) ASOCIACION CULTURAL SENDE; 57) Asociación Galega de Percutas Omar; 58) Asociación para la Innovación en la Dinamización Comunitaria și el Turismo; 59) Asociación para la integración și Progreso de las Culturas Pandora  
XIX. TURCIA: 60) Gençlik Sanat Arastirma ve Egitim Dernegi - Youth Art Research and Training Association; 61) Hatay Sosyal ve Kültürel Kalkınma Derneği; 62) IPEC - Uluslararasi Arastirma Organizasyon Proje ve Egitim Merkezi L.T.D.; 63) YINFO - Gençlik Bilgi Merkezi Dernegi  
XX. UCRAINA: 64) My_UA  
XXI. UNGARIA: 65) Kulturális Kapcsolatokért Alapítvány

DATE DE IDENTIFICARE

  • CUI: 26911986
  • PIC: 945957193
  • OID: E10075952

SITUAȚII FINANCIARE

ANVENITURI
201016.151 lei
201118.154 lei
201214.159 lei
201324.234 lei
2014113.479 lei
201572.909 lei
201685.304 lei
201772.906 lei
2018106.832 lei
201915.192 lei
202014 lei
20210 lei
20220 lei
20230 lei

IDENTITATE VIZUALĂ

Logo 2010-2017

Logo 2017-2024

Logo 2024-prezent