Non-Formal Education @ IswinT (2014)

Home » Programul „EDUCAȚIE APLICATĂ”  »  Non-Formal Education @ IswinT (2014)

OpEN a fost COORDONATORUL proiectului „Non-Formal Education @ IswinT”, desfășurat în luna iulie 2014, în cadrul Festivalului IswinT, organizat de Liga AC. Activitatea a avut ca scop promovarea educației nonformale și a metodelor de învățare experiențială în rândul a aproximativ 15 participanți internaționali, participanți ai festivalului.

CONTEXT

Festivalul IswinT (International Student Week in Timișoara) este un eveniment internațional dedicat studenților, care reunește participanți din întreaga lume pentru a lua parte la diverse activități educaționale, culturale și sociale. În acest context, OpEN a adus în prim-plan importanța educației nonformale, ca alternativă complementară educației formale, oferind participanților ocazia de a explora metode inovative de învățare.

Educația nonformală joacă un rol esențial în dezvoltarea personală și profesională, iar integrarea acesteia într-un mediu internațional contribuie la promovarea colaborării interculturale, la dezvoltarea abilităților de lucru în echipă și la încurajarea creativității.

SCOP ȘI OBIECTIVE

Scop:

Promovarea educației nonformale și a învățării experiențiale în rândul participanților internaționali la IswinT, prin activități interactive și vizite la instituții reprezentative.

Obiective:

  1. Familiarizarea participanților cu conceptele și metodele educației nonformale.
  2. Dezvoltarea abilităților de colaborare, comunicare și creativitate prin activități experiențiale.
  3. Încurajarea schimbului intercultural de idei și bune practici educaționale.
  4. Promovarea Centrului pentru Formare în Educație Experiențială BABEL ca exemplu de bună practică în domeniul educației nonformale.

ACTIVITĂȚI

Ateliere despre educația nonformală

Atelierele au fost facilitate de traineri din cadrul OpEN, care au utilizat metode interactive pentru a introduce participanților conceptele și beneficiile educației nonformale.

  • Teme abordate:
    • Diferențele dintre educația formală, nonformală și informală.
    • Rolul educației nonformale în dezvoltarea abilităților esențiale pentru viață și carieră.
    • Exemple de bune practici din domeniul educației nonformale.
  • Metode utilizate:
    • Jocuri de rol și simulări.
    • Activități de team-building pentru dezvoltarea colaborării.
    • Exerciții de reflecție și feedback pentru consolidarea învățării.

Vizită la Centrul pentru Formare în Educație Experiențială BABEL

Participanții au avut ocazia să viziteze Centrul BABEL, un spațiu dedicat educației experiențiale și dezvoltării personale.

  • Activități desfășurate la BABEL:
    • Tur ghidat al facilităților centrului, cu accent pe resursele și metodele utilizate.
    • Sesiuni practice de educație experiențială, cum ar fi exerciții de problem-solving și activități outdoor.
    • Prezentarea impactului educației experiențiale asupra comunității locale și a participanților.

IMPACT

Beneficii pentru participanți:

  1. Cunoștințe noi: Participanții au dobândit o înțelegere mai profundă a educației nonformale și a modului în care aceasta poate fi aplicată în contexte diverse.
  2. Dezvoltare personală: Activitățile interactive au contribuit la îmbunătățirea abilităților de comunicare, colaborare și gândire critică.
  3. Experiență interculturală: Participanții au avut oportunitatea de a împărtăși perspective din diferite culturi, creând un mediu de învățare diversificat și incluziv.

Beneficii pentru comunitatea locală:

Proiectul a adus o vizibilitate sporită pentru Centrul BABEL, promovându-l ca un model de bună practică în educația experiențială și nonformală.

Proiectul „Non-Formal Education @ IswinT” a demonstrat valoarea educației nonformale în promovarea învățării active și a colaborării interculturale. Prin intermediul atelierelor și al vizitei la Centrul BABEL, participanții au avut ocazia să descopere metode inovative de educație și să se implice activ în procesul de învățare. Proiectul a consolidat poziția OpEN ca un promotor al educației nonformale în Timișoara și a oferit participanților internaționali instrumentele necesare pentru a implementa metode similare în comunitățile lor.