Proiectul Design@2016, coordonată de Organizaţia pentru Educaţia Nouă  se aşează la un punct de întâlnire între referinţe şi resurse.

Mediul universitar timişorean poartă deja de mai bine de douazeci de ani semnele şi urmele remarcabile ale trecerii multor generaţii de absolvenţi ai studiilor de arte şi design. Industriile creative locale cunosc o dezvoltare constantă în pofida dificultăţilor în generarea unui bussines sustenabil.

Ne aflăm la o lizieră între două medii ce trebuie să se întâlnească iar ceea ce avem de făcut este să călcăm peste această graniţă pentru a crea un continuum între mediul universitar şi cel antreprenorial. Să creionăm oportunităţi pentru a provoca întălniri admirabile între resursa creativă a tinerilor aflaţi în perspectiva unui traseu autonom şi referenţialul greu încercat dar ancorat în realitate, al industriilor creative. Dovada unui gest de pertinentă păsare pentru soarta comunitară şi viitorul generaţiilor de tineri devotaţi este aducerea lor împreună.

Design@2016 demareză în acest an cu un vernisaj al absolvenţilor specializării Design din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara. Vernisajul expoziţiei este gândit a se desfăşura în afara galeriilor consacrate ori a spaţiilor dedicate artelor vizuale. Se desfăşoară la Incuboxx, recent înfiinţatul incubator de afaceri în domeniul IT. Studenţii vin în întâmpinarea tinerilor ce îşi propun dezvoltarea unor afaceri, cu propriile creaţii constituite în lucrările lor de absolvire. Alături de firmele deja prezente în Incuboxx, la vernisaj sunt prezente şi alte firme din industria creativă timisoareană, independente sau grupate în clustere.

Lucrările sunt  prezente pe simezele parterului de la Incuboxx până în prima decadă a lunii octombrie, când proiectul propune organizarea unui workshop dedicat întâlnirii tematice dintre studenţi şi mediul antreprenorial. Workshop-ul pune faţă în faţă referinţele antreprenoriale şi resursa creativă prin expunerea reciprocă a oportunităţilor de cercetare aplicată şi practică cu proiectele de cercetare şi creaţie angajate de tinerii studenţi.

În urma workshop-ului instituţiile partenere îşi lărgesc paleta de strategii în parteneriat iar tinerii găsesc o referinţă real ajustată în alegerea proiectelor de cercetare-dezvoltare personală. Atât mediul antreprenorial al industriilor creative cât şi mediul universitar cunosc avantajele trecerii peste orizontul propriilor preocupări imediate. Iar avantajele se măsoară în timp.