ACEST ARTICOL FACE PARTE DIN EDIȚIA 2017 A PUBLICAȚIEI „ZIARUL TINERILOR TIMIȘOARA”, DIN CADRUL PROIECTULUI OMONIM.

O studentă la medicină și un proiect de tineret

Eu sunt Simona, am 23 de ani și sunt studentă în cadrul Universității de Medicină și Farmacie Victor Babeș din Timișoara.

Născută în Reșița unde am și locuit până la terminarea liceului, m-am mutat în Timișoara în urmă cu 5 ani.

Pot să spun că am descoperit cu adevărat orașul și mi-am dat seama ce înseamnă cu adevărat un oraș tânăr, un oraș al tinerilor doar după ce am început să mă implic în activități de voluntariat precum și în proiecte pentru tineret.

Un astfel de exemplu a fost proiectul internațional “Economy for Youth”, proiect în care am participat alături de alți 41 de tineri proveniți din 7 țări europene.

Proiectul a avut ca temă pregătirea tinerilor pentru piața muncii precum și înzestrarea acestora cu instrumente care sa le permită sa facă o alegere bine fundamentată în ceea ce priveste pregătirea și orientarea către o anumită carieră.

Scopul proiectului a fost dezvoltarea de competențe indispensabile pentru viitoarea carieră și pentru a pătrunde pe piața muncii de către 42 de tineri prin îmbunătățirea nivelului de competențe și aptitudini cheie ale acestora (antreprenoriatul; competențe economice).

Timp de 9 zile, între 5 – 13 August 2017, am luat parte la ateliere bazate pe metode de educație nonformală, având ca teme principale educația financiară precum și cea atreprenorială a tinerilor.

Atelierele din cadrul proiectului s-au desfășurat în incinta Casei Tineretului din Timișoara, primul și singurul Centrul de Tineret din România ce deține Certificatul de Calitate din partea Consiliului Europei.

Am învățat cum să scriem un CV care să fie adaptat în funcție de locul unde îl folosim, ce înseamnă o analiză SWOT, o analiză PESTLE, ce este acela un Plan de Afaceri precum și structura acestuia. Am descoperit principalele cerințe de pe piața muncii atât pe plan local cât și în contextul comunităților din care ceilalți participanți din Franța, Italia, Spania, Portugalia, Ungaria, Lithuania au provenit.

În cadrul proiectului am efectuat o vizită la prima fabrică de bere din România, fabrica Timișoreana unde am descoperit ce înseamnă un proces tehnologic în cadrul unei afaceri, în cadrul unei fabrici, pornind de la prelucrarea materiei prime și până la distribuirea produsului final.

Tot în cadrul proiectului am vizitat Primăria Muncipiului Timișoara unde toți participanții am avut o întâlnire cu City Managerul orașului, domnul Robert Kristof care ne-a vorbit despre modul în care orașul sprijină tinerii cu inițiative precum și despre direcția în care orașul se dezvoltă.

De asemenea am vizitat și infrastructura regională pentru afaceri și inovare în sectorul IT&C și anuma clădirea INCUBOXX unde am avut plăcerea de a participa la un workshop de Marketing susținut de Directorul de Marketing al INCUBOXX, domnul Toma Grozăvescu.

Printre activitățile prevăzute în cadrul proiectului am marcat si data de 12 august 2017, ziua internațională a tineretului, prin organizarea unui Treasure Hunt în principalele puncte culturale și turistice din Timișoara unde toți participanții am promovat semnificația zilei respective cu ajutorul unor pancarte astfel încât toți trecătorii să afle de ziua internațională a tineretului.

Proiectul a fost organizat de către Centrul pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului, fiind finanțat de către Comisia Europeană prin programul Erasmus+ precum și de Primăria Municipiului Timișoara.

Proiectul a ținut să sprijine candidatura orașului Timișoara pentru a devenit Capitala Europeană de Tineret pentru anul 2020.

by Simona Berci

 

This project supports